Hossein.Z1374

Hossein.Z1374
Everything You Need, I Trying To Put It 
نويسندگان
آخرين مطالب ارسالی
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Hossein.Z1374 و آدرس funperson.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بهار هنرمند است، باور ندارید؟ نگاهی به اطراف خود بیندازید و ببینید وقتی كه می آید چگونه به همه چیز رنگی تازه می بخشد.

شكوفه ها روی شاخه های درختان خشك و بی برگ می نشیند و گل های بنفشه دوباره همه جا را می گیرد. پس بهار را باید به چشم یك هنرمند نگاه كرد.

به مناسبت آمدن بهار، این هنرمند بزرگ، گذری داریم بر زندگی هنرمندان كشورمان كه در ایام نوروز متولد شده اند.

ژاله علو

«ژاله علو» یكی از بازیگران خوبی است كه او را در سریال های تلویزیونی چون مختارنامه، روزی روزگاری و... دیده ایم. این هنرمند متولد نخستین روز بهار سال 1306 است. او در عرصه هایی چون گویندگی رادیو و دكلمه موسیقی ها حضور داشته و در هنر دوبله یكی از هنرمندان مطرح است. این هنرمند از برگزیدگان هشتمین همایش چهره های ماندگار سال ۱۳۸۹ است.

سلمان هراتی و سیدحسن حسینی

اول فروردین سالروز تولد 2 شاعر خوب كشورمان سلمان هراتی و سیدحسن حسینی است كه البته هر دو دیگر در میان ما نیستند. یاد حسینی و هراتی كه با هم دوستان خوبی بودند، در خاطره همه هنردوستان جاودانه خواهد بود.

سلمان كه یكی از شاعران كشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، اول فروردین سال 1338 در روستای مرزدشت تنكابن مازندران به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره تحصیلات خود به تدریس در مدارس روستاها مشغول شد. افسوس كه عمر كوتاهی داشت و در 27 سالگی در نهم آبان 1365 هنگام عزیمت به لنگرود در یك سانحه رانندگی درگذشت.

سیدحسن حسینی بعد از مرگ سلمان هراتی یكی از بهترین آثار خود به نام «بیدل، سپهری و سبك هندی» را تقدیم به او كرد و مرحوم قیصر امین پور هم كلیات او را منتشر كرد.

«از آسمان سبز»، «دری به خانه خورشید» و «از این ستاره تا آن ستاره» از جمله آثار این شاعر هستند.

سیدحسن حسینی سال 1335 در محله سلسبیل تهران به دنیا آمد. او دارای مدرك دكترای زبان و ادبیات فارسی و از فعالان حوزه هنری بود كه در سال 1358 مسوولیت بخش ادبیات و شعر را به همراه قیصر امین پور بر عهده داشت. حوزه فعالیت هایش شامل شعر، تحقیق، ترجمه و تالیف است و در سال های آخر عمرش به سبك شناسی قرآن و زبان شناسی حافظ مشغول بود و در 9 فروردین 1383 بر اثر سكته قلبی درگذشت.

«همصدا با حلق اسماعیل»، «براده ها»، «گنجشك و جبرئیل»، «مشت در نمای درشت»، «شقایق نامه» و «سفرنامه گردباد» از جمله آثار اوست.

خسرو شكیبایی

خسرو شكیبایی نیازی به معرفی ندارد و همه او را بخوبی می شناسند و بازی هایش را در سینما و تلویزیون فراموش نمی كنند. این هنرمند 7 فروردین 1323 در تهران به دنیا آمد. وی فعالیت حرفه ای خود در عرصه سینما را با بازی در فیلم «خط قرمز» مسعود كیمیایی در سال 1361 آغاز و نزدیك به 40 فیلم سینمایی بازی كرد. بازی در نقش «حمید هامون» در فیلم «هامون» ساخته داریوش مهرجویی یكی از ماندگارترین نقش هایی است كه ایفا كرده  است. شكیبایی برای بازی در این فیلم در هشتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین دریافت كرد.

او برای بازی در فیلم «كیمیا» ساخته احمدرضا درویش، بار دیگر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شد. او سومین سیمرغ خود را هم برای بازی در نقش عادل مشرقی در فیلم «سالاد فصل» فریدون جیرانی گرفت.

شكیبایی آخرین جایزه اش را از ششمین جشن ماهنامه «دنیای تصویر» برای بازی در فیلم «كاغذ بی خط» دریافت كرد. كارهای به یاد ماندنی او در تلویزیون همچون «روزی روزگاری»، «خانه سبز»، «كاكتوس»، «تفنگ سر پر» و «در كنار هم» هنوز هم برای بینندگان جعبه جادویی شیرین است.

شكیبایی 28 تیر 1387 به دلیل سرطان كبد و نارسایی قلبی درگذشت.

علیرضا افتخاری

نسل جوان بیشتر او را با آلبوم «نیلوفرانه» اش می شناسند و قدیمی ترها با آوازی به نام «قصه گیسو» كه سال 1363 تیتراژ سریال تلویزیونی «امیركبیر» بود. وی 10 فروردین 1337 در اصفهان به دنیا آمد و در كودكی نواختن ساز ویولن را آموخت. در 14 سالگی به كلاس آواز رفت و ردیف های دستگاه موسیقی ایرانی را از تاج اصفهانی آموخت. سال 1362 اولین آلبوم خود را با نام «آتش دل» منتشر كرد.

در اوایل دهه 70 آلبوم هایی چون نازنگاه، نیلوفرانه، سرو سیمین، یاد استاد و... را منتشر كرد.

محمدرضا گلزار

این ستاره سینمای ایران 11 فروردین 1356 به دنیا آمد. او كه از همان كودكی به هنر علاقه مند بود چند سال به عنوان نوازنده گیتار با گروه آریان همكاری می كرد. آشنایی اتفاقی اش با ایرج قادری باعث  شد تا در فیلم «سام و نرگس» بازی كند.

از آن به بعد در فیلم های «زمانه»، «بالای شهر، پایین شهر» و «شام آخر» ایفای نقش كرد كه فیلم آخری زودتر از دیگر فیلم هایش به نمایش درآمد. محمدرضا گلزار سال 1381 در فیلم های «بوتیك» و «چشمان سیاه» و در سال 1382 در فیلم «13 گربه روی شیروانی» بازی كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:5 ] [ Emperator ]

.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

Hi, Are You Ok? Welcome to My web Please Help To Me Until To Complet My Web Thanks For Your Notice To My Web
آرشيو مطالب
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 43941
تعداد مطالب : 81
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



تماس با ما

كد بارش قلب


آمار سایت